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Jennifer Rush - I come undone (extended) auch auf Cd erschienen?

Erstellt von obsession, 29.08.2002, 22:37 Uhr · 14 Antworten · 1.455 Aufrufe

  1. #11
    Benutzerbild von Fraenkie

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    Hallo chris 74,
    mit Nena sprichst Du ja das nächste Thema an, bei dem ich sooo einen Hals kriege. Da ist es quasi umgekehrt. Du findest auf jeder CD, die das Lied "Irgendwie, irgendwo, irgendwann" beinhaltet, die über 7 Minuten lange Maxi. Da müßte es schon fünf, sechs verschiedene CDs geben, wo die drauf ist. Die 4 Minuten lange Singlefassung ist auf keiner offiziellen Nena-CD zu finden, aber wenigstens auf einigen älteren und neueren Samplern mit diversen Interpreten. Aber: Die etwas über 5 Minuten lange Albumversion gibt es bis heute nicht auf CD. Dabei müßte sie ja auf der CD-Ausgabe des Albums "Feuer und Flamme" drauf sein, denn da gehört sie hin. Aber sowohl die Erstauflage als auch die kürzlich erschienene Remastered-Edition haben diese Sch...Maxi (die ja an sich ganz hervorragend ist). Aber ich will die Al-bum-ver-si-on auf CD!!! Dann kam, wie Du erwähntest, die Singles-Collection, und ich dachte: Au fein, wenigstens endlich die Singleversion. Aber wer grinste mich wieder dumm an - die Maxi. Hätte mich wirklich nicht gewundert, wenn auf der neuen Maxis & Mixes die Singleversion gewesen wäre. Auf dieser ist zum Beispiel nicht die Maxi von "Wunder gescheh'n", sondern nur der Minimal-Mix. Naja, wenigstens gab's die Maxi damals schon als CD, insofern ist es nicht so schlimm für einen Nena-Fan. Aber noch mal zurück zur Singles-Collection: Da fehlen noch andere Singleversionen, wie z. B. "Du bist überall" und "Im Rausch der Liebe". Deshalb hab ich sie mir auch nicht gekauft.

    Aber nun zu Jennifer Rush, die schon ganz böse dreinschaut, weil in ihrem Thread fremdgegangen wird. Von ihr gab es leider keine CD mit einer Maxi-Versionen beinhaltenden Bonus-Disc. Selbst wer alle ihre Maxi-CDs, inklusive der seltenen Promos von "Heart Over Mind" und "Flames Of Paradise", hat, dem fehlen noch einige Maxis auf CD:

    -Ring Of Ice (Extended Mix D) 6:15
    -Ring Of Ice (Extended Version GB) 5:20
    -The Power Of Love (Extended Remix GB) 7:10
    -Madonna's Eyes (Extended Remix GB) 5:15
    -Destiny (Special Version D) 7:15
    -Destiny (Extended Remix GB) 7:15
    -If You're Ever Gonna Lose My Love (Guitar Mix) 7:15
    -I Come Undone (Extended Version) 6:24

    Dann laß uns mal weiter auf das Wunder hoffen!
    Gruß,
    Fraenkie

  2.  
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  3. #12
    Benutzerbild von Heinzi

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    Fraenkie postete
    (...) heute einen CD-Sampler von 1988 erhalten habe, der von "Heart Over Mind" den geilen Single-Remix enthält. Von diesem Titel ist ja ansonsten auf jeder nur denkbaren Jennifer-Rush-CD die Albumversion zu finden.
    Da ich mich mittlerweile von den Qualitäten des angesprochenen "Single Mix" überzeugen konnte, würde mich mal interessieren, ob es von Jennifer Rush weitere Songs mit einer "Single Version" gibt, die aus dem Grunde rar ist, weil die Compilations und Sampler üblicherweise die "Album Version" enthalten ...

  4. #13
    Benutzerbild von Christoph

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    Mal ein bissel Krümelkacken:
    Die ersten Alben von Jennifer Rush sind bei CBS erschienen, nicht bei Sony. Erst nachdem CBS von Sony übernommen wurde, fiel natürlich der Backkatalog an Sony. Insofern halte ich es für eine Unverschämtheit, wenn auf nachaufgelegten CDs oder neuen Samplern draufsteht: (p) 1984 Sony Music. Das ist nämlich schlicht und einfach gelogen! Wenn ein Titel 1984 von CBS aufgenommen wurde, dann ist er das auch 20 Jahre später noch! Das ist übrigens bei allen ehemaligen CBS Künstlern so, daß da heute SONY dahinterprangt, obwohl es die als Plattenlabel in den 80ern so noch gar nicht gab.

    Gruß
    Christoph

  5. #14
    Benutzerbild von bamalama

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    18.467
    @ CHRISTOPH

    CBS / SONY gibt´s bereits seit 1968:

    At the beginning of the 1960s, trade friction between Japan and foreign countries was increasing. While its shipbuilding, textile, and other industries were rapidly increasing their exports, Japan cited balance of payments worries as justification for strictly restricting imports and foreign exchange transactions. The United States and Europe were dissatisfied with the situation and made repeated calls for Japan to liberalize trade.

    Facing pressure from overseas, the Japanese government gradually began to lift import and foreign exchange restrictions. With this, the deregulation of the Japanese economy had begun, and Japan started to open its markets to the outside world.

    As deregulation progressed, restrictions on capital were finally relaxed allowing direct foreign investment. Foreign companies could then set up subsidiaries or joint ventures in Japan, acquire equity in Japanese companies, and participate in the management of those companies. In July 1967, the first round of capital deregulation authorized foreign ownership of companies in designated industries. Depending on the industry, foreign ownership of 50 or even 100% of certain companies was permitted.

    Record companies were classified in the "up to 50%" category. CBS Inc. was very interested in expanding its music business into Japan and rapidly began to search for a partner to set up a subsidiary there. At the time, CBS Records commanded a 20% share of the worldwide record market and boasted technological successes such as the LP record. Although CBS Records had been supplying Japan Columbia Inc. with master recordings for many years, the two companies could not reach an agreement on a joint venture in Japan.

    In summer 1967, Harvey Schein (then president of CBS International and later president of Sony Corporation of America) visited Japan to talk to various record companies. However, while all of them listened earnestly to Schein's plans, none of them would give him a straight answer with regard to setting up a joint venture. Schein presumed that not answering with a clear "yes" or "no" was normal business practice in Japan.

    Starting out on a new adventure in 1968, Akio Morita, Norio Ohga, and Toshio Ozawa (second, fourth and fifth from left respectively) with then CBS Chairman Dr. Frank Stanton.

    In October of that year, after several frustrating months, Schein thought of Akio Morita whom he had a relationship with through Sony's broadcast equipment business. Morita was then Sony Executive Vice President. Schein had great respect for Morita as a businessman and merely wanted to ask for some advice, but upon hearing Schein's proposal Morita immediately responded, "How about setting up a joint venture with Sony?" After his experiences with other Japanese companies, Schein was taken aback by the speed with which Morita proposed the venture. It had taken him just thirty minutes to reach an agreement with Morita!

    A week later Schein, Columbia Group President Goddard Lieberson, and CBS International Vice President Walter R. Yetnikoff visited the Sony Corporation headquarters to discuss the joint venture in detail. They met with Morita, Senior Managing Director Kazuo Iwama, Senior Managing Director Taketoshi Kodama, Managing Director Noboru Yoshii, and Director Norio Ohga among others. Ten days after the meeting, Sony submitted a draft contract to CBS and Schein was again surprised at how quickly Sony had made a move. Difficult negotiations followed, but both teams worked hard to reach an agreement quickly. Before the end of the year, they had signed a contract committing them to the establishment of a joint venture company, and submitted an application to MITI. News of the proposed contract, and the fact that Sony had already applied for MITI approval, sent shock waves throughout Japan's recording industry. Inside Sony, a new department was formed under the direction of Ohga to establish the new record company.

    In March 1968, CBS/Sony Records Inc. was born. Capitalized at 720 million yen, it had the honor of being the first foreign-Japanese joint venture to be set up in the wake of Japan's capital deregulation. However, the road to reach that stage had been full of twists and turns with the company name turning out to be a considerable stumbling block. With its international reputation as a leading record company, CBS insisted that the new company be called CBS/Sony. However, Sony was adamant that it should be known as Sony/CBS since the company would be based in Japan and because Morita's team believed that the new venture would establish Sony as a major worldwide manufacturer of both hardware and music "software." Another reason that Morita and his team were so keen for it to be called Sony/CBS was that Sony wanted to take direct charge of the company's operations. In the end, as neither side was willing to concede, the new company was named CBS/Sony Records on the basis of alphabetical order.

  6. #15
    Benutzerbild von Christoph

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    Okay, für den japanischen Markt mag das stimmen! Mir ging es speziell um das, was hier abgeht, und da trifft mein Text nach wie vor den Punkt!

    Offenbar braucht man für den japanischen Markt einen japanischen Teilhaber, um dort verkaufen zu können. Es ist mir bei vielen Japan-CDs aufgefallen, dass neben dem hier bekannten Label immer noch eine zweite Firma auf der CD prangt, die man zwar hierzulande von elektronischen Geräten her kennt, bei CDs aber absolut unüblich sind (z.B. Kennwood/Pacific/Ariola auf einer Eurobeat-Scheibe).

    Gruß
    Christoph

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